Bakan Uraloğlu: Çukurova Uluslararası Havalimanı’nı tamamlamanın gururunu yaşıyoruz
Çukurova Uluslararası Havalimanı’nın yarın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla açılacağını belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, şöyle konuştu: “Çukurova International ile ülkemizin havacılık alanındaki en önemli projelerinden birini başarıyla tamamlamanın gururunu yaşıyoruz. Havalimanı.’
800 hektar arazi üzerine kurulu Çukurova Uluslararası Havalimanı’na yarın yapılacak açılış töreni öncesinde gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, basına açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu’na Mersin Valisi Ali Hamza Pehlivan ve Adana Yavuz Valisi Selim Köşger eşlik etti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu şunları söyledi: “Ülkemizin en önemli projelerinden birini, cumhurbaşkanı Recep’imizin 58. havaalanıyla açacağımız Çukurova Uluslararası Havaalanı ile havacılık alanındaki en önemli projelerinden birini başarıyla tamamlamaktan gurur duyuyoruz. Tayyip Erdoğan Asya ile Avrupa arasındaki doğu-batı koridorunda.” Sadece doğal bir köprü değil aynı zamanda Kafkas ülkeleri ve Rusya’dan Afrika’ya uzanan Kuzey-Güney koridorlarının da merkezinde yer alan ülkemiz, 1,4 milyar insanın yaşadığı 67 ülkenin merkezinde muhteşem bir konuma sahiptir. uçuş süresi 4 saat. Faaliyetleriyle dünyanın en hızlı gelişen ülkelerinden biri olmamızda rol oynadığını düşünüyorum. “Dünyada ulaşamayacağımız hiçbir nokta olmayacak” hedefiyle ülkemizi dünyanın en hızlı gelişen ülkelerinden biri haline getirdik. Dünyanın en büyük uçuş ağı, 2002 yılından bu yana dünyadaki aktif havalimanlarının sayısını artırarak, yarın açılışını yapacağımız Çukurova Uluslararası Havalimanı ile birlikte 26’dan 58’e çıkarıyoruz. 2053 hedeflerimiz kapsamında aktif havalimanı sayımızı 61’e çıkaracağız. Dış hat uçuşlarını 50 ülkede 60 noktaya gerçekleştirirken, uçuş ağımıza 286 yeni nokta ekleyerek 131 ülkede 346 noktaya ulaştırdık. 2002 yılında yaklaşık 34,5 milyon olan iç ve dış hatlarda seyahat eden yolcu sayısını 2023 yılında 214 milyonun üzerine çıkardık” dedi.
“PİSTİMİZ AYRICA BÜYÜK YOLCU UÇAKLARININ İNİŞ VE KALKIŞINA DA İZİN VERECEK”
Bakan Uraloğlu, 2024 yılı istatistiklerine baktıklarında bu yıl yolcu sayısının daha da artacağını ve 230 milyondan fazla yolcu taşıyacaklarını belirterek, şöyle konuştu: “Bu yılın temmuz ayı sonunda seyahat eden yolcu sayısı Havayoluyla yolcu sayısı ise 129 milyon 738 bin 772’ye ulaştı. Bu sayı geçen yıl hemen hemen aynı tarihlerdeydi İstanbul Havalimanımız temmuz ayında Avrupa’nın en yoğun havalimanı olarak birinciliğini korurken, 3 Ağustos’ta Antalya Havalimanımız toplam hava trafiğine hizmet vererek rekor kırdı. İç ve dış hatlarda 223 bin 217 yolcu ve 1.217 uçakla havacılık sektörümüzün gücüne güç katacak olan Çukurova Uluslararası Havalimanı ile sivil havacılık sektörümüzün gelişimine bir imza daha veriyoruz. Ağaç şeklindeki, Çukurova’nın narenciye meyvelerinden ve bölgenin sembolü pamuk desenlerinden esinlenerek turuncu renklerle, Çukurova bölgesinin yerel kültürünü yansıtan mimari dokunuşlarla dekore edilmiştir. Bölgeye yakışan muhteşem bir çalışmaydı. Bölge halkını açılışta daha fazla bekletmemek için altyapı inşaatını öz kaynaklarımızla hızlı bir şekilde tamamladık. Ana pistimizi KET 2 standardında 3.500 metre uzunluğunda ve 60 metre yapı genişliğinde inşa ettik. Bu koşullarla pistimiz büyük kapasiteli yolcu uçaklarının iniş-kalkış yapmasına da olanak sağlayacak. Altyapı projesinde ayrıca acil durumlara da uygun 3.500 metre uzunluğunda ve 45 metre genişliğinde yardımcı pist, 2 adet yüksek hızlı taksi yolu, yaklaşık 279 bin metrekarelik 48 uçak kapasiteli apron, yaklaşık 56 bin kapasiteli genel havacılık apronu yer alıyor. metrekare 21 uçak kapasiteli, 2 yer yardım araçları için park alanları, nöbet noktaları ve güvenlik çevre yolları gibi çalışmaları da tamamladık. 3 fazda inşa edilmek üzere tasarlanan havalimanımızın tüm etaplarının toplam sabit yatırım maliyeti yaklaşık 244 milyon 515 bin eurodur. 244,5 milyon euro yatırımla inşa edilen havalimanımızdan 25 yıl içinde 297 milyon 100 bin euro kira bedeli alacağız. Yıllık 9 milyon yolcu kapasitesi, 110 bin metrekare terminal alanı ve 500 metre uzunluğunda ve 60 metre genişliğindeki 3 bin ana pistiyle bölgedeki havayollarının tüm ihtiyaçlarını karşılayacak. Mersin ve Adana’nın yanı sıra Osmaniye ve Niğde’ye olan yakınlığıyla bu şehirlerde yaşayan 5 milyondan fazla vatandaşa hizmet verecek ve Türkiye’nin Ortadoğu ülkelerine açılan en önemli kapılarından biri olacak” dedi.
“YILDA TOPLAM 578 MİLYON LİTRE TASARRUF SAĞLAYACAĞIZ”
Açıklamalarına devam eden Uraloğlu, şunları söyledi: “Çukurova Uluslararası Havalimanımız bölgesel olması nedeniyle havacılık alanındaki en önemli altyapı yatırımlarımızdan bir tanesidir. Çukurova bölgesinin kalkınmasına büyük katkı sağlayacak ve bölgesel kalkınmanın lokomotifi olacaktır. Bölgedeki işletmelerin hava kargo taşımacılığını daha hızlı ve verimli hale getirmesi ve yerel işletmelerin küresel arza entegrasyonunu kolaylaştıracağı için bölge ve ülke genelinde yaklaşık 3 bin kişinin istihdamına da doğrudan ve dolaylı olarak katkı sağlayacak. Zincirler Bu, bölgedeki işletmelerin daha büyük pazarlara açılmasına ve ihracat potansiyellerinin artmasına olanak tanıyacak, özellikle tarımsal faaliyetleriyle tanınan Çukurova bölgemizin ürettiği tarım ürünlerinin uluslararası alanda rekabet gücünü artıracak, üretim süreçlerinin optimize edilmesini sağlayacaktır. çabuk bozulan ve zamanında teslimat gerektiren malların taşınmasında maliyetlerin azaltılması. Ancak tüm bunları başarmak için havalimanlarına ulaşımı sağlayacak bağlantı yollarının geliştirilmesi de çok önemli. Havalimanımıza hem D-400 ulusal karayolundan hem de otoyoldan ulaşım sağlanabilecek. Ayrıca Çukurova Uluslararası Havalimanımızı inşa ederken eş zamanlı olarak havalimanımıza bağlantı yollarında da çalışmalara başladık. Havaalanı bağlantı yolları ile yolcu taşımacılığının yanı sıra, Mersin Limanı, Mersin ve Adana Organize Sanayi, İskenderun Körfezi Sanayi Tesisleri ve Yumurtalık Serbest Bölgesi gibi sanayi ve ticari bölgelerden ihracat ürünlerinin de karayolu ve karayolu ile havalimanına ulaşımını sağlayacağız. demiryolu. Havalimanımıza karayolu bağlantısını sağlayan 15,9 kilometre uzunluğunda bölünmüş yol standardındaki yolumuzu sıcak bitümlü karışım kaplamayla tamamladık. Bu proje kapsamında toplam uzunluğu 348 metre olan 8 adet köprü ve 127 metre uzunluğunda çok hemzemin geçit inşa ettik. Yolumuz sayesinde 494 milyon lirası zaman, 84 milyon lirası akaryakıt olmak üzere yılda toplam 578 milyon lira tasarruf sağlayacağız. “Karbon emisyonlarını yılda 10.168 ton azaltacağız” dedi.
“ADANA VE MERSİN’DEN 23 DAKİKADA ULAŞIM SAĞLANACAK”
Havalimanında inşaatı devam eden “Mersin-Adana-Osmaniye Gaziantep Yüksek Hızlı Tren Hattı” ile entegre olacak demiryolu bağlantısı üzerinde çalışmalarını yoğunlaştırdıklarını vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Hedefimiz, Tüm inşaat çalışmalarımızı tamamlayıp 2026 yılında hattımızı hizmete açacağız. Demiryolu bağlantımız tamamlandığında hem Adana hem de Adana “Hem Mersin’den hem de Mersin’den trene binen vatandaşlarımız Çukurova Havalimanı’na hızlı, güvenli ve konforlu bir şekilde ulaşabilecek. yaklaşık 23 dakikada rahat bir şekilde.”
“ADANA ŞAKİRPAŞA HAVALİMANI KAPATILMAYACAK”
Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın kapatılmayacağını vurgulayan Bakan Uraloğlu, şunları söyledi: “Bunu defalarca söyledik ama tekrar belirtelim ki, Adana Şakirpaşa Havalimanı kapatılmayacak gerçeğini yansıtmayan yalan haberlere açıklık getiriyoruz. kapatmayın kapatmayın Burada gözden kaçırılmaması gereken nokta, havalimanımızın hakim rüzgar yönüne uygun olup olmadığını, bulunduğu yere inşa ettiğimiz arazinin uygun olup olmadığını gibi birçok hususu değerlendirerek değerlendiriyoruz. Tipoloji, toprak ve yer altı suyu koşulları, şehir merkezlerine uzaklık ve ulaşım olanakları gibi konularda Bakanlık olarak projelerimizi coğrafyanın gerektirdiği ve mühendisliğin sağladığı imkanlar doğrultusunda hayata geçiriyoruz. Tam tersine iki şehri yeni bir ortak paydada birleştirmesi nedeniyle birleştirici bir projedir ve adından da anlaşılacağı üzere başta Adana, Mersin, Osmaniye ve Niğde olmak üzere tüm şehirlere yönelik uluslararası bir havalimanıdır. bölgeye hizmet verecek. Bakanlığımızın yoğun bir şekilde çalıştığı, Yeni İpek Yolu olarak nitelendirdiğimiz yol geliştirme projesinin hayata geçmesiyle şüphesiz Çukurova Uluslararası Havalimanı’nın önemi daha da artacaktır. Bildiğiniz gibi bu projeyle Basra Körfezi’nde inşaatı devam eden FAV limanından başlayarak ülkemizde Şırnak Ovaköy’e, oradan da Ege Denizi, Karadeniz ve Akdeniz’e kadar uzanan çok önemli bir ticaret koridoru oluşturuyoruz. . Londra’daki FAV limanından Avrupa’nın tüm ülkelerine karayolu ve demiryolu ile kesintisiz ulaşım sağlayacağız. Irak’tan Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi üzerinden Avrupa’ya yük taşıyacak projenin geniş coğrafyadan faydalanmasını bekliyoruz. Bu proje hayata geçirildiğinde ülkemizde Çukurova Bölgesi Kalkınma Yolu’nun ilk etaplarından biri olacak ve bölgenin sosyo-ekonomik kalkınmasına büyük katkı sağlayacak. Gelinen noktada Çukurova Uluslararası Havalimanı, havacılık alanında uluslararası transfer merkezi olma yolunda hem bölgemiz hem de ülkemiz için önemli bir yatırım haline geldi. Sözlerini şöyle tamamladı: “Havalimanımızla birlikte ülkemizin geleceğine açılan kanatlar daha da büyüdü.”